7 uvaner som gjør deg eldre!

Mange av de eksterne årsakene til aldrende hud er bestemt av helse og livsstil avgjørelser du tar hver dag. Hverdagslige usunne valg fører til for tidlig aldring av huden, og dette gjør at du ser eldre ut raskere.
En viktig del av enhver anti-aldring hudpleie program er å vite hva hva som påskynder hudens aldringsprosess .

Her er 7 uvaner som bidrar til aldrende hud:

1. Sigarettrøyk: Om du røyker, eller tilbringer tid med en røyker bidrer du til raskere aldring av din hud. Forskning har vist at eksponering for sigarettrøyk øker signifikant hudens rynker og tørrhet. Dette er fordi sigarettrøyk tapper kroppen for vitamin C, som er en viktig ingrediens for å holde huden fuktig. Noen forskere mener at eksponering for sigarettrøyk (om du røyker eller ikke) er like skadelig for huden som eksponering av solens ultrafiolette stråler.

2. Soling: Soling bidrer til aldrende hud. Ubeskyttet hud som er utsatt for solen blir mer rynkete. Fregner kan bli til brune solflekker, huden får en tørr, læraktig utseende, og rynker og sagging øker. Har du først fått solskader bidrar reseptbelagt A-vitamin til til å redusere eksisterende solskader.Jeg anbefaler Obagi Medical, Zo Skin health eller Neostrata. Du kan få kostnadsfri konsultasjon og få dem kjøpt på Elite Helse.

Hvis du ønsker å unngå å bli rask gammel i huden, men ønsker ikke å unngå solen, må du bruke solkrem som beskytter mot både UVA- og UVB-stråler. Velg solkrem med solfaktor 30 eller høyere, og bruk den hele året, selv på overskyete dager.

3. Mangel på mosjon: Å leve et stillesittende liv bidrar til aldrende hud. Trening bør være en viktig del av alle anti-aldring hudpleie program. I tillegg til de fysiske fordelene ved trening, vil fordelene av et treningsprogram vises på ansiktet ditt. Å ha en vital kropp og masse energi vil hjelpe deg å se og føle deg yngre, uansett alder.

4. Eksponering for kaldt vær: Kald vind og lave temperaturer bidrar til aldrende hud ved å gjøre huden tørr, så hvis du begir deg ut i kulden må du huske å bruke en god fuktighetskrem. De beste fuktighetskremene er fra Zo Skin Health.
Det er viktig å bruke fuktighetskrem innendørs også, da oppvarmede rom kan virke svært tørrkende på huden.

5. Alkoholbruk: Alkohol bidrar til at huden eldes raskere ved å strekke de små blodårene i huden og øke blodtilførselen nær hudens overflate. Over tid kan disse blodårene blir permanent skadet, og skape en blussende utseende.

6. Stress: Kanskje du har hørt dette uttrykket: “stress og bekymringsrynker” Stress og bekymring er årsak til sinnarynke og kråketær fordi du bruker det samme ansiktsutrykene gjentate ganger.
Være klar over ditt stress nivå og prøv å variere ansiktsuttrykk i løpet av dagen. En god anti-aldring hudpleie program bør omfatte meditasjon, yoga, skånsom trening eller andre avspenningsteknikker. Holde ditt stresset i sjakk – og du vil også holde fine linjer og rynker på et minimum.

7. Mangel på søvn: For lite søvn gjør at du ser og føler deg sliten. En av de første stedene du ser at det er søvnmangl er alltid på ditt ansikt, med mørke ringer og poser under øynene for ikke å nevne slapp hud. Mangel på søvn er også en viktig faktor i hukommelsestap og symptomer på depresjon som inkluderer lav interesse i daglige aktiviteter og negativ tenkning.
Forskning har vist at de fleste voksne fungere best med 8-9 timer søvn hver natt. Reduser koffeinet i løpet av dagen, unngå å spise minst to timer før sengetid, og oppretthold en søvn rutine som inkluderer at du kommer deg i seng på samme tid hver kveld.

Mens noen tegn på aldring av huden er uunngåelig, er det mye du kan gjøre for å se og være deg på ditt beste i alle aldre. Det viktigste steget i ditt anti-aldring hudpleie program er at du tar vare på deg selv så kommer behandliger som laser, botox og juvederm.

Share

You May Also Like